Prawdziwe mistrzostwo

Gdy biznes i tradycja łączą pokolenia.
Rodzinna odyseja Henryka Kani

Gdy wieloletnia tradycja masarska i doświadczenie łączą się z nowoczesną technologią, efektem są doskonałe, perfekcyjnie doprawione wędliny. Takie, jakie od lat powstają w Zakładach Mięsnych Henryk Kania i trafiają na miliony polskich stołów każdego dnia.

Historia Zakładów Mięsnych Henryk Kania tworzona jest z wielką pasją od ponad 25 lat. Jednak jej korzenie sięgają o wiele głębiej, bo XIX wieku, kiedy to w Pszczynie kwitło tradycyjne rzemiosło masarskie. W miejscu obecnej siedziby spółki, zakłady masarskie mieściły się bowiem od dawna. Doskonałe, przesycone wiekową tradycją miejsce, stanowiło idealną lokalizację dla nieśmiałego przedsięwzięcia wędliniarskiego mistrza masarskiego Henryka Kani.

Henryk Kania

Dynamiczny rozwój

Jego upór, wielka pasja i chęć ciągłego rozwoju opłaciły się. Zakłady Mięsne Henryka Kani z roku na rok zyskiwały kolejne rzesze klientów zachwyconych smakiem pszczyńskich wędlin. Nikt nie był w stanie zatrzymać rozwoju polskiej, rodzinnej firmy. Choć w latach 90. niemalże się to udało… Powodem było umiłowanie pracy rzemieślniczej i przywiązanie do tradycyjnej formy produkcji mięsa. Henryk Kania nie godził się na umasowienie i uproszczenie produkcji, gdyż wiedział, że odwróci się od niego wielu wymagających klientów.

Rozwiązaniem niełatwej sytuacji były inwestycje, których celem było utrzymanie bardzo wysokiej jakości produkowanego mięsa, przy jednoczesnym zwiększeniu produkcji i ekspansji do sieci nowoczesnej dystrybucji. Z biegiem czasu stało się oczywiste, że sprzedaż we własnych sklepach i niewielkich centrach detalicznych, nie pozwoli firmie przetrwać, a zachowanie kameralnego charakteru dystrybucji nie ma po prostu sensu.

Nowe pokolenie

Gdy w firmie nastąpiła zmiana pokoleń i schedę po ojcu objął Henryk Kania junior, strategia rozwoju była dość oczywista. Duże sieci handlowe były jedyną okazją do dalszego rozwoju firmy i tym samym drogą do kolejnych inwestycji umożliwiających utrzymanie tradycyjnego smaku przy zwiększonym wolumenie i nowoczesnym modelu przetwórstwa mięsa. Z pszczyńskiej, wielowiekowej tradycji masarskiej czerpiemy jednak do dziś wszystko to, co najlepsze, czyli sprawdzone przepisy, tajniki sztuki obróbki mięsa oraz wysoka dbałość o jakość wyrobów. Dzięki temu poszczególne linie asortymentowe tworzą gamę unikalnych delikatesów przeznaczonych dla smakoszy z każdego zakątka Polski i Europy. Wśród naszych produktów można znaleźć zarówno otulone dębowym dymem szynki, jak i podsuszane kiełbasy, a także muśnięte mieszanką subtelnych przypraw polędwice.

 

Szacunek dla wartości wyznawanych przez Henryka Kanię przynosi każdego dnia wymierne korzyści tak firmie, jak i naszym klientom. Wizerunek rzemieślnika od lat widnieje w logo i staje się coraz silniej rozpoznawalnym znakiem firmującym wysoką jakość produktu. Transformacja z niewielkiego zakładu masarskiego w dużą i prężną sieć wyspecjalizowanych zakładów przetwórstwa mięsnego (Pszczyna, Goczałkowice-Zdrój, Mokrsko) nastąpiła w sposób ostrożny i przemyślany. Dzięki temu Zakłady Mięsne Henryk Kania są trzecim największym graczem na rynku wędliniarskim w Polsce. Odbiorcami naszych produktów są sieci handlowe w kraju i za granicą, m.in. Auchan, Biedronka, Carrefour, Delikatesy Centrum, E-Leclerc, Intermarche, Kaufland, Lidl, Makro, Netto oraz Żabka.  Z kolei od marca 2012 roku akcje ZM Henryk Kania są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Jednak mimo wielu zmian, jakie zaszły w naszej firmie oraz jej dynamicznego rozwoju, Zakłady Mięsne Henryk Kania były, są i będą polską rodzinną firmą przywiązaną do tradycyjnych wartości oraz do Pszczyny na Śląsku, czyli do miejsca, w którym wszystko się zaczęło. Bo to właśnie szeroko pojęta tradycja zawsze stanowić będzie główny filar naszej działalności. I to ona pozwala nam osiągać prawdziwe mistrzostwo w tym, co robimy.