Przyspieszone postępowanie układowe - dokumenty

środa, 14 lutego 2018

Podsumowanie roku w ZM Henryk Kania S.A.

 

Henryk Kania, Przewodniczący Rady Nadzorczej ZM Henryk Kania S.A.:

Rok 2017 był dobrym, ale jednocześnie niełatwym czasem. Mierzyliśmy się z wieloma przeciwnościami, zwłaszcza z trudnym otoczeniem rynkowym. Przeszkody są jednak po to, by je pokonywać i nam się to udało. Kolejny rok z rzędu znacząco zwiększyliśmy sprzedaż, co przełożyło się na bardzo duży wzrost udziałów rynkowych Spółki niemal we wszystkich kategoriach produktowych. W naszej ofercie pojawiły się mięsne batony proteinowe, linia przekąsek Maestro na czele z pierwszymi w Polsce chrupiącymi chipsami mięsnymi oraz linia „for women“. To pionierskie koncepcje potwierdzające nasze nowatorskie podejście do rynku wędliniarskiego oraz otwartość na oczekiwania konsumentów, którym stale wchodzimy naprzeciw.

W 2017 roku pracowaliśmy także nad budową siły naszej marki i jej rozpoznawalności. W efekcie – zostaliśmy Oficjalnym Partnerem piłkarskiej Ekstraklasy, realizowaliśmy także regularnie kampanie reklamowe i wizerunkowe. Poszerzyliśmy także nasze działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. Jak co roku, inwestowaliśmy także w zwiększenie mocy produkcyjnych, które są kluczowe na drodze do dalszego dynamicznego rozwoju naszej Spółki.

Rok 2017 był również zamknięciem naszego procesu rozwoju pod kątem organizacyjnym. Dokonane przejęcia spółek i ich połączenia, będą skutkować wzrostem stabilności firmy zarówno pod względem finansowym, jak i ogólnobiznesowym. Uważam więc, że 2018 rok będzie dla nas czasem dużej stabilizacji ekonomicznej, dalszych dynamicznych wzrostów sprzedaży i udziałów rynkowych oraz stabilizacji zaufania do Spółki dzięki przeprowadzeniu wspomnianych przeze mnie procesów.

Z pewnością 2018 rok będzie też dla ZM Henryk Kania S.A. okresem intensywnego wzrostu. Jest to związane z realizacją przyjętej przez nas strategii rozwoju produktowego. Bardzo istotną rzeczą w tym kontekście jest podział naszego portfolio na określone grupy asortymentowe związane z różnymi, często niepokrywającymi się, z dotychczasowymi kanałami dystrybucji. Doskonałym przykładem są przekąski, które stanowią bardzo dynamicznie rozwijającą się kategorię, a które mogą być dystrybuowane poza typowymi dla wędlin punktami sprzedaży. Innym pomysłem, który już niebawem wdrożymy, jest wprowadzenie wyrobów dedykowanych określonym grupom klientów, we współpracy z uznanymi na rynku światowym markami.