Pressroom

wtorek, 15 stycznia 2019

Kolejny rok za nami

2018 rok był dla ZM Henryk Kania S.A. okresem intensywnego wzrostu związanego ze skuteczną realizacją przyjętej przez nas strategii rozwoju produktowego. Bardzo istotną rzeczą w tym kontekście był dokonany podział portfolio na określone grupy asortymentowe związane z często niepokrywającymi się z dotychczasowymi kanałami dystrybucji. Dobrym przykładem są przekąski mięsne Henryk Kania Maesto, które należą do bardzo dynamicznie rozwijającej się kategorii, a które mogą być i są dystrybuowane poza typowymi dla wędlin punktami sprzedaży.

Na przestrzeni minionych 12 miesięcy firmowe portfolio zostało rozbudowane także o produkty „bez e” i produkty bezglutenowe oraz linię wędlin (parówki z szynki, schab delikatny, polędwica drobiowa w grafice „Kraina Lodu”) stworzoną z myślą o dzieciach sygnowaną logo Disney’a. W październiku, ta ostatnia została poszerzona o pasztecik i parówki z szynki, a na opakowaniach pojawiły się postacie z kultowej bajki „Auta”. W zakresie wsparcia sprzedaży produktów stworzonych z myślą o dzieciach, prowadziliśmy intensywne działania edukacyjne i promocyjne w sieciach handlowych, a także działania wizerunkowe w mediach internetowych i drukowanych.

W 2018 roku w firmowym portfolio pojawiła się także kolejna, bardzo ważna dla nas nowość – Szynka Ojca. Produkt stworzony na bazie tradycyjnej receptury, ręcznie wiązany i wędzony mieszanką drzew owocowych. Utożsamiający w sobie kluczowe wartości dla naszej firmy – czyli tradycję, jakość, historię i rodzinność. Wprowadzeniu Szynki Ojca na rynek towarzyszyły i towarzyszyć będą w 2019 roku szerokie działania reklamowe i PR-owe.

Portfolio produktowe Spółki zyskało również nowe smaki kabanosów pod marką Henryk Kania Maestro, a także kolejne produkty plastrowane. Oba segmenty będą w dalszym ciągu intensywnie rozwijane i w najbliższych miesiącach spodziewać się należy kolejnych nowości asortymentowych.

Prowadziliśmy również intensywne prace w zakresie opakowań swoich produktów. Efektem były zarówno nowe i innowacyjne formy opakowań, jak i redukcja kosztów ponoszonych w związku z pakowaniem wyrobów gotowych. Rozwijaliśmy także współprace cobrandingowe m.in. z takimi markami jak Develey Polska oraz Energylandia.

Podsumowując 2018 rok warto wspomnieć również o kilku społecznych projektach, które realizowaliśmy. Kontynuowaliśmy rozpoczętą w 2016 roku współpracę ze Śląskim Bankiem Żywności przekazując tam w ciągu roku ponad 50 ton pełnowartościowych produktów. Byliśmy także partnerem Fundacji Otylii Jędrzejczak, którą to współpracę będziemy kontynuować także w roku 2019. Co więcej, zainaugurowaliśmy z powodzeniem działania w zakresie wolontariatu pracowniczego malując pomieszczenia w pszczyńskim domu dziecka. Zrealizowaliśmy również z Disney’em regionalny konkurs dla szkół podstawowych w gminie Pszczyna i gminach ościennych „Pomysł na pyszne śniadanie”, w którym udział wzięło blisko 500 dzieci. Zostaliśmy także partnerem Akademii piłkarskiej Górnika Zabrze, kolejny raz angażując się tym samym w pomoc najmłodszym.

W 2019 roku dalej zamierzamy rozwijać gamę oferowanych produktów plastrowanych, a także kontynuować rozwój produktowy w nowych kategoriach i segmentach rynku. Planujemy także kontynuowanie poszerzania dotychczasowych kanałów sprzedaży oraz rozwój trwających współprac cobrandingowych i pozyskanie kolejnych partnerów do wspólnych działań handlowo-marketingowych. Zwiększymy także udziały sprzedaży zagranicznej nie tylko poprzez wzrosty sprzedaży w krajach, w których już jesteśmy obecni, ale także poprzez wejście na nowe rynki – także poza Europą. Przed nami więc kolejne wyzwania i czas intensywnej pracy.

Paweł Sikora

PR & Marketing Manager

psikora@henrykkania.pl